måndag 19 november 2012

Sundsvall

I fredags när jag slutade åkte jag hem och packade de sista inför våran Sundsvallstripp. Hjärtat hade packat sitt och fixade undan från bordet och hjälpa mig att hålla koll på vad som skulle med. När jag hade packat klart så hoppade vi in i bilen och åkte iväg på grillen för en snabbmiddag. När maten var slut så påbörjade vi våran resa mot mitt kära Sundsvall. Vi stannade av lite här och där efter vägen, drack kaffe, chaufförsbyte och toalettbesök. När vi kom fram till Sundsvall körde jag till hotellet och parkerade. Vi checkade in och sedan fick Samuel gå och parkera bilen i parkerinsgaraget. Jag gick upp på rummet och började packa upp lite :) Vi var ju rätt trötta så de blev inte länge vi var uppe. Vi åt lite frukt och sedan borstade vi tänderna och la oss. Jag ställde klockan på 7:30 så att vi skulle gå och käka frukost INNAN alla andra vaknar och går ner till frukosten. De var lugnt och tyst till ca 9 då alla började komma. Men vilka var klar då? jo, jag och Samuel var klar så vi gick och gjorde oss i ordning för att shoppa.
Hela helgen har flytit på helt perfekt. Vi har gått och gått, shoppat och tittat, shoppat lite till och bara haft det mysigt. ingen stress och allt har varit perfekt. Jag har verkligen tagit det lugnt med mitt hjärtat i helgen. Lördagkväll så gick vi ner och såg bio istället för att gå ut och äta en finmiddag. Filmen vi valde att se den här gången var Breaking dawn - del 2. Samuel köpte massa gotta, typ 10 L popcorn, 1 L cola till oss var och typ 1 L chips. Chipsen fick han i sig men kan lova att 90 % av popcornen var kvar och jag kanske fick i mig 30 cl av drickan medan Samuel tömde sin ;) Jag dog flera gånger under filmen, Samuel nöp mig i handen massor av gånger och vi konstaterade att filmen var jättebra när den slutade. Fantastiskt bra. Hoppas att Stephenie Meyer fortsätter såhär, hon kommer att gå LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT, mkt längre än hon redan gjort.
Söndagen kom och vi checkade ut från hotellet och sedan åkte till Birsta igen och shoppade de sista, åt och mådde gott. Hemresan gick bra och vi behövde inte stanna lika många gånger som på vägen ner. När vi kom hem så bar vi in allt och började packa upp. Liten kom hem och jag fick en gläjdekick, båda mina hjärtan hemma :) Samuel och Kasper monterade ihop min ikea-pall, ett superbra jobb utfört, nu når även jag högst upp i skåpen :) Sedan var det dax för tågbanebygge, vi byggde ihop en tågbana och satt och tittade när de körde runt runt på banan och sedan bestämde vi oss för att stoppa tågen och gå och lägga oss. Vi snabbfikade lite och borstade sedan tänderna och gick isäng. Megamysigt att ligga i sin egen säng, FANTASTISKT!
I morse hoppade jag och kasper in i duschen innan det var dax för dagis och jobb. Samuel hjälpte till på morgonen som vanligt när han är hemma, vilken stjärna han är! Sedan så åkte jag till dagis och lämnade liten, själv for jag ner på jobbet och möttes av Samuel där. Vi gick in och han hjälpte mig att lyfta lite tunga grejer medan han drack morgonskaffe ;) Det var tänkt att han skulle fixa min bil men han stannade här med mig och myste tills han och Andreas bokade skoterkörning. De for och körde skoter medan lilla jag stannade kvar på jobbet. De kom på besök efter ca 1 timme eller nått sånt. Även Helmer och Ralle kom och fikade, Ralle fick både pepparkaka och en glass. Gissa om han tycker att mitt jobb är toppen ;)

Näää, nu äre nog dax att sätta lite papper i pärmar och skapa ordning på jobbet, ibland ska sånt fixas också :p


Vårat fina rum
Frukost

Söndagsfrukost
Mina egna montörer
 Saknar dig Samuel Pallin, på riktigt. Efter en helg som denna är det svårt att inte sakna dig. Det gör nästan ont att veta att du inte är hemma när jag ska lägga min och sova.
Puss å hej, jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar