måndag 3 december 2012

Julklapp

Igårmorse så steg vi upp, såg julkalendern och fikade. Sedan gick pojkarna ut och jag gjorde mig i ordning för bakning. Det blev lussekatter, knäckflarn och mockarutor. Allt ägg och nötfritt givetvis, allt för mitt hjärta!Tråkigt nog var det dax att lämna V ännu en gång efter en veckas mys hos oss. Vi åt lunch, surrade lite med Andreas och sedan bar det av till Malå för att lämna. Vi åkte sedan vidare till Kriberg och hämtade nå skidor, skoterkläder och annat smått å gott.
Jag sa till Samuel att ja skulle hämta hans julklapp hos nå vänner när vi skulle komma å hem. Jisses så nyfiken han blev, gissningstävligen var i gång. HEEEEEEELA vägen hem gick åt till att gissa och ge ledtrådar. Han fick då välja mellan att ta julklappen nu eller på julafton. Frågan löd, behöver jag den nu? Ja, svarade jag. Jag skulle ha behövt den om jag var du.

Så blev det, jag åkte iväg och hämtade juklappen och även mitt lilla troll fick jag med mig på vägen hem. Vi bar in julklappen och ögonen på Samuel var mer än stora ;) Dock blev det mkt Kasper å mys med honom så jag tror nästan att vi glömde bort julklappen ;p Han kom på den efter en stund och tackade så mkt, å tackade igen å igen å igen. Ut i garaget for han å ut for min bil å hans bil in, monteringen var igång. Jag och lilltrollet lagade mat, på varsin spis och sedan åkte vi hem till hans far och hämtade nå stolar som han ställt ut på bron, sedan hem igen.
När vi kom hem skickade vi ett sms till Samuel om mat, in kom han å kastade i sig maten och sedan ut i garaget igen. Vi som fortfarande satt i käket passade på att städa undan, fika lite och sedan fick vi ett sms, Klä er. Vi tog förgivet att det var julklappsprovning så vi klädde oss och gick ut till bilen,
åkte iväg och ställde in extraljusen. När Samuel var nöjd åkte vi hem igen och Kasper la sig i sängen och ville se lite film innan han somnad.

Jag passade på att stryka färdigt sista julgardinen för i år och just när den skulle sättas upp kom min älskling in så jag fick hjälp :) Ibland så önskar jag att min längd hade varit 170 istället för ynka 162. De skulle ha underlättat rätt mkt ibland. Men nu får man inte välja och tur är väl de.

Hade ett sms på telefonen i morse:
Taaaack hjärtat du har förvandlat natt till dag :)
du r världens underbaraste!!! Hoppas
du får en strålande dag.
Jag längtar till ikväll
saknar dig massor! Jag
är framme nu. Jag älskar
älskar älskar dig mitt
<3 <3 <3 <3 <3 puss å
kram
Man kan ju inte tolka det som att julklappen var dålig. Tror att han är nöjd! Har inte alls känt att det är okej att sitta och köra med skitdåliga extraljus när han sitter och kör 20 mil om dagen för mig. Då är han värd riktiga extraljus sådeså! Jag värdesätter hans säkerhet såååååååå mycket mer än pengar och annat. Tycker ni andra att de är sjukt så får ni göra de, jag vet att han är värde dessa!
Nu blir det att äta min frukost och sedan fixa lite med julpuntet ;)
Puss å hej, jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar