måndag 14 november 2011

Äntligen måndag

Herregullviva va helgen gick fort. Jag jobbade 5 timmar i fredags och sen bar det av mot Lycksele. Lämnade Sorsele vid 6 tiden och stannade av i Blattnicksele för att hämta upp dörrar och luckor, för ovanlighetens skull så gick de fort. Hela vägen från Sorsele så smsades det hejdlöst. Jag var tydligen efterlängtad ;)
När vi kom fram så släppte Stefan av mig hos brorsan och jag gick upp, hälsade på alla och började göra mig i ordning. Hade Robert som smakråd, och tro mig, de blev jävligt bra!
Vi gick ut 1 timme innan de stängde, han träffa Jon en sväng och sedan bar det av hemåt, fyfan va ja spydde, fantastiskt skönt ;)
Vaknade på morgonen och tro mig, jävlar så bakfull ja va, mådde hyvens! Vi åkte allihopa till Sibylla å käkade sen hem till brorsan och städade, ORDENTLIGT! Sen började festen om, med huvudvärk, tillslut släppte huvudvärken och vi poppade musik på full volym och gjorde oss klar. Åkte ner till Hedlunda och drack upp de sista innan hotellet hägrade. Minglade runt på hotellet och insåg att de var mest 18-åringar där, kände knappt någon! Men kul hade jag iaf. Vi åkte hem till brorsan och åt kall pizza, sen gick ja ner en våning och la mig. Vaknade kl 13 i paniken, ringde brorsan men avstängd telefon. Han ringde upp å vi gjorde oss klar, skulle ner och gratta våran pappa i Hedlunda. Gärnet in på Ica och köpte blommor och en tårta den ner och fika. Satt där nån timme å sen var det bara att dra vidare hemåt. Packade in allt i bussen och begav oss hemåt. Det var fantastiskt halkigt fläckvis, men de gick bra ändå! Kom hem och ställde in allt i hallen, la Kasper och gjorde fika, sen hyrde vi en film. Under filmens gång så messade min kollega och undrade var arbetsbilen var, jag trodde att hon skämtade, men bilen var borta och hon hade inte sett den sen fredag kl 19 ungefär. Biljäveln blev alltså STULEN från min gård mellan 17-20 under fredagen. Det var alltså den vita 745an med Åbergs dekaler på sidorutorna bak. Någon som sett den? Hör av er! Jag bryr mig egentligen inte så mkt om bilen, men alla grejer i den och att någon varit och smugit kring huset, det är fan inte roligt. Förhoppningsvis så dyker bilen upp och de vore bra om grejerna låg kvar i den.. Känns kusligt, ja menar, i Sorsele, det ska bara inte hända här! Var och varannan har nyckeln i bilen här!
Nä, nu ska jag pilla me lite papper :)

Puss å hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar