fredag 17 augusti 2012

Fredag, igen

Ja, då var det fredag igen. Har hunnit skaffa mig en stegräknare bara för att hålla lite koll på hur mycket man egentligen rör sig på jobbet. Eftersom att det har varit en lugn vecka har det blivit mellan 4000-6000 steg per dag. Jag har även cyklat till och från jobbet hela veckan. Det är inte så jobbigt, det tar bara 2 minuter mindre än att köra bil. Hade tänkt fortsätta med att cykla, bara jag inte degar ihop nu när helgen närmar sig. Brukar lätt bli så att man sover längre, inte rör sig speciellt mkt och frossar. Tur att jag går på cambridge och har bestämt att jag ska fortsätta en stund till med detta. Känns fantastiskt skönt att slippa tänka på vad man stoppar i sig och efter semestern så bör man göra en utrensning. Det har ju blivit en och en annan flottbomb och lite alkohol på de.. Men nu är det som dax att ta tag i sånt, inge mera alkohol på ett tag, har slutat snusa och snart ska jag sluta med rökningen, kan ju inte vara sämre än min mor. Dock tror jag att feströkningen kan följa med mig, men som sagt, alkoholen måste bort från listan. Jag har gjort det förr och nu ger jag det ett nytt försök, snart iaf :p

I morgon är tanken att vi ska åka till Lycksele och bla vara på djurparken, det kommer ju att bli perfekt, där får jag mig min daxmotion. Bara grabbarna orkar gå hela djurparken så kommer jag att vara nöjd. Bara att ta med sig shaken och lite vatten så har man löst lunchen för den dagen! Kanske till och med lyxar till att dela upp middagen på 2 ggr beroende på hur länge man är där.

Än så länge så har jag tappat ur kroppen nästan 8 kg vätska, det tycker jag är toppen toppen. Ju fortare vätskan försvinner desto fortare lär fettet börja rinna av också.

Nä, nu åter till jobbet..

Puss å hej, mamma älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar