torsdag 25 oktober 2012

Firande m.m

I tisdags fyllde min älskade mormor 67 år, tänk så ung hon är å pigg också! Jag hade skrivit Ninni 6,7 på tårtan men Kasper tyckte att det skulle stå Kasper någonstans så vi kletade dit hans namn och hans ålder, då var han nöjd. Det var han och Ninnis tårta minsann :) Det var supermysigt att sitta där och prata utan en massa folk. Sen fick vi även middag åsså fika igen. Helt fantastiskt! Jag var proppmätt när jag kom hem. Det blev mys och sen la vi oss ut huset i Kriberg på blocket.. Nu är det spännande, tror inte att Samuel brukar kolla mailen så ofta som han gör nu ;) I alla fall så ville Kasper sova över hos min mormor och morfar och ibland kan man bara inte neka honom. Sagt och gjort, han sov över där igår så ringde han mig på jobbet och sa: "Hej, måste jag fara på dagis?", "Nä, de måste du inte" Svaret jag fick var "Okej, älskar dig hejdå" Älskade unge! Han fick stanna hemma hos min mormor och ha en ledigdag :) Ibland behövs det faktiskt..!
Jag skulle hämta honom kl 15 igår men då låg både han och min mormor och sova ;p Jag skulle återkomma efter sista jobbpasset. Jag ringde och hörde om inte min mamma kunde köra hem Kasper hem till oss när de ändå var där. Tydligen så gick de bra för grabben kom inte hem förrän kring 19 :) Men gissa om vi hade mys då, jodå! Vi låg i soffan, "körde traktor", låg i soffan igen och tillslut så tog batteriet i liten slut och han slocknade i mitt knä i soffan :P
Eftersom att Samuel åker så tidig på morgonen så börjar min morgon två gånger per dag. Först när han åker på jobbet och sen när min och Kaspers väckarklocka ringer :p
Kanske kan förklara varför jag är så trött och grinig på morgonen när jag åker på jobbet..?
Kan säga att den här dagen kommer jag att minnas, har en ruskig huvudvärk, ont i mage och ryggen, BLÄÄÄÄÄÄ! Ibland längtar man efter att få en sovmorgon, utan stress och massa måsten.

Just ja, glömde berätta att Samuel har fått mail av två olika intressenter. Det är ju roligt att någon hör av sig i alla fall, skulle ju vara jättebra om han fick sälja huset så att vi kanske får lite mer pengar över varje månad. Känns idiotiskt att stå och betala för två hus när vi bara behöver ett boende. Vi bor ju som aldrig i Kriberg nu, speciellt inte sen vi blev utan lampor och tvn inte fungerar. Enda gången vi egentligen är där är ju när Samuel går eftermiddag och jobbar helgen eller jagar, då sover vi i regel över mellan fredag och lördag.

Puss å hej, jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar