torsdag 11 oktober 2012

Recept?

Kom på idag att jag glömde att lägga ut receptet på min goda falska potatissallad. Efter att Tua startade en grupp på facebook som heter Shape up girls så kom jag på att min blogg borde faktiskt innehålla några recept :) Jag börjar med min potatissallad och hoppas sedan att det ska kunna komma upp fler. Hade tänkt försöka lägga upp mina äggfria recept som jag hittat/komponerat till Samuel.


Falsk potatissallad
1,0 st Squash - Zucchini
1,5 dl Majonnäs 90% fett
1,5 dl Creme fraiche 34% fett
½ dl (klippt) Gräslök
30,0 gram Purjolök

Gör så här:
1. Dela squashen i tärningar och stek tillsammans med smör och kryddor. Ställ åt sidan.

2. Hacka gräslök och purjolök fint och lägg i en skål. Häll i majonäsen, creme fraiche och den stekta squashen.

3. Blanda runt och smaka av med kryddor, låt gärna vila i kylen ett par timmar innan servering om möjligt.

Passar perfekt till kött och kyckling, gärna grillat.
Den är fantastiskt god att äta dagen efter också. Vill man så kan man blanda ner gravad lax i den här röran och använda till förrätt också.
 
 
Puss å hej, ja älskar dig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar