måndag 8 oktober 2012

Kärlek!

Måndagmorgon och jag är så nöjd. Helgen har varit helt underbar! Jag och Samuel packade bilen i fredags efter jobbet och åkte förbi hos min mormor och pratade om hundarn. Fick även äta palt där innan vi började våran resa mot Luleå å Jenny :) Vi båda var rätt trötta på väg till Luleå men det gick oförskämt bra och vi hittade rätt direkt. Till och med rätt parkeringsplats hittade vi :) ÄNTLIGEN kunde jag hälsa på min Jenny, älskade Jenny som jag saknar varje dag. Ett plus var ju att även Linnea var där så då fick man träffa henne med, helt lovely. Vi satt oss i soffan och surrade och Samuel somnade i mitt knä medan vi tjejer surrade :)
Vi tog och bäddade i soffan där jag och Samuel skulle sova, det blev superbra. Vi rymdes perfekt och det var supermysigt :)
På morgonen så hörde jag att Helmi pratade i sovrummet så då låg vi och lyssnade på henne en stund och steg sedan upp och inväntade Helmi och Jenny. När de kom ut ur sovrummet så var Jennys första fråga rätt rolig "Vafan har ni stigit upp nu när ni är barnlediga för? Sov för fan :p" Vi svarade ju då att nu hade vi haft sovmorgon. :p Det var mysigt att få sitta i soffan, dricka kaffe och prata en massa innan vi skulle åka iväg. Kändes som att vi inte hann prata alls men nu har jag iaf varit där och hälsat på. Jag vet var du bor Jenny, rätt som det är dyker jag upp igen ;)

Jag och Samuel sa hejdå till Jenny och Helmi och åkte sedan iväg mot Haparanda där ikea stod och väntade :p Klockan var efter 10 innan vi kom i väg och magen började göra sig påmind. Hungrig som tusan blev vi efter någon mil, mat mat mat, vars, hmm, det blev i Kalix. Gott var det verkligen, jag tog nått som hette 11:an, det var med dressing, räksallad, sallad, rostad lök typ. Samuel tog i vanlig ordning en combo-meny, dock var den tydligen inte lika god som på frasses. Vi drog vidare från matstället till OKQ8 där jag köpte varsinn glass å lite bilgodis till sista biten av resan :) Vi hann även med en nykterhetskontroll på vägen!
Väl framme i Haparanda fick vi söka efter en parkering. Det verkade som att halva norrland var där! Tillslut då hittade vi en pakering och sedan gick vi i. Toalettbesök först och sedan gick vi ett varv inne på ikea och tittade, skrev upp och pratade. Tog en fika och sedan gick vi ut och Samuel fick röka innan vi åter gick in, denna gång med vagnar. Plockade på oss saker som vi pratat om när vi gick första varvet och medan v plockade bestämde vi att istället för att packa smockfullt så skulle vi gå ett tredje varv för att köpa blommor och sånt kiliox. Sagt och gjort, vi köpte stora grejer som hyllor och sånt tjats. Gick ut med det till bilen och började packa för att se hur mycket bilen skulle rymma. Allt gick enligt planerna och bättre så nu gick vi in i vetskap om att det var sista varvet. Vi valde blommor, krukor, ljus, ljushållare och andra prydnassaker. Det kändes verkligen helt underbart att båda två var delaktiga i att dekorera vårat hem. Jag brukar ha en tendens att "köra över" folk i den frågan men detta gick över förväntan. När vi äntligen var klara så styrde vi hemåt.
Resan hem gick också bra, dock var vi väldig trötta båda två efter en lång dag. I Arvidsjaur fick Samuel stanna av och jag gick in och köpte honom en glass och cola, köpte även världens äckligaste macka till mig själv. Den åkte ut i Renvallen kan ja säga, blä å fyfan!
När vi äntligen var hemma så bar vi in alla grejer i huset och jag la mig i soffan och tittade på Samuel som började montera möbler. Vilken kille! Först varit i Harapanda en hel dag och sedan kört hela vägen hem, sedan börja montera möbler direkt. Jag var imponerad! Han moterade båda sängborden och sedan gick vi och la oss.
 
Söndagmorgon vaknade vi rätt tidigt som vanligt och låg och tittade på film en stund. Sen gick Samuel upp och bakade scones till oss och vi fikade i sängen, MUMS! Såg lite tv och sedan råkade vi somna en stund. Vaknade och bestämde oss för att ta itu med ikea-grejerna. Städade sovrummet och ställde in grejerna som Samuel monterat, jag fixade in en ny lampa, blomma ljuslyktor och sånt mys. SKITBRA blev det, jag är såååååååååå nöjd! Det känns toppen att gå in i sovrummet nu..!
Vardagsrummet fick sig nya hyllor, två till oss och två till Kasper, nu har han en hylla att köra leksakerna på. Blombrädan är min igen! Där står nu 3 nya levande blommor och ovanför dem händer de 3 snygga lampor, läckert, hemtrevlig, jaaa, helt perfekt!
På hyllorna ovanför soffan står der ljuslyktor, blommor och glasgrejer som prydnader. Också väldigt väldigt snyggt och stilrent! Hallen fick sig en uppfräschning med skoskåp och lite tavlor, en ny blomma och nya ljuslyktor. Köket har hittills bara fått sig 3 nya blommor, det kommer väl mera men vi har i alla fall börjat. Middag blev i Stensund igår hos mamma och Raimo, det ver ju trevligt att fara dit och äta, det händer ju inte så ofta. Kasper fick även köra traktor med morfar så han blev nöjd. Sedan bjöds det på paj och kaffe till efterrätt och sedan åkte vi hem, mätta och belåtna!
 
I morse vaknade vi allihopa samtidigt och det var hur mysigt som helst, vi såg lite skoterfilm innan väckarklockan ringde och vi steg upp. Lilla killen åt lite äpple innan vi åkte iväg på dagis och Samuel åkte ut i skogen med Fia. Nu äre fika här på jobbet, tjing tjing!
 
Puss å hej, Samuel, jag älskar dig!

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar