torsdag 11 oktober 2012

Jag erkänner!


Socker, ja, visst är det lätt att ta ett snedsteg ibland?




Ja, jag erkänner. Jag är såld på choklad IGEN! Men förbaskat så uppgiggande det är att ta en chokladbit när man håller på att somna. Eftersom att mitt blodtryck tycks spela mig ett spratt rätt ofta så måste jag har nått som får mig att piggna till fort. FYFAN så gott de smakar, hade helt glömt smaken. Dock blir den inte långvarig! Att bli av med chokladberoendet är lätt för mig, alldeles för lätt att bli av med och att börja med.

Coca-Colan står i kylskåpet och väntar. Inte heller nyttigt eller bra alls. Men just nu behöver jag den om jag blir helslut. I morse fick jag ta mig två klunkar vid två olika tillfällen. Kan meddela att detta kommer inte att bli en vana och det där "suget" som jag hade för flera år sen kommer jag inte att skaffa mig igen, nää, jag ska inte vara slav under sockret någon lång period. Men jag vill hemskt gärna veta varför jag somnar om jag sitter stilla nog länge. Nä, upp å ut till godset för att se om mina chaufförer sköter sig lika snyggt som vanligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar