måndag 22 oktober 2012

Kärlek

Helgen blev ju inte som planerad.. Jag hade planerat att vara helt ensam i helgen, men så blev det inte.. :) Hjärtat kom hem fredagkväll och talade om att han skulle vara hemma på lördag OCH söndag, vilken lyx! Trodde att jag drömde när jag vaknade upp på lördagmorgon och hade min älskling bredvid mig! Lyckan var total liksom..! Vi åkte till Stensund och fikade på dagen och efter det så åkte vi allihopa iväg och hämtade hem min kära 240. Nu står den på garaget och hjärtat ska minsann fixa den åt mig, sooooom jag har längtat. Jag tror att det där kommer att bli hur bra som helst :) Har även pratat me pappsen om att lacka bilen å vi får väl se vad det kommer att kosta i slutändan. Min 240 ska ju liksom följa med mig in i döden.. Några kronor kan man väl kosta på den? Prio 1 är att städa ur den och kolla vad som är fel på den, köra den på besiktning och sedan börja fixa. Känns ju väldigt spännande :)
Iaf så när vi hade ställt undan min pärla så frågade jag om Raimo och Jimmy ville äta middag med oss och det ville dem. Gärnet på affärn och sedan hem och började med maten. Deb lev hasselbackspostatis, älgkött å en god sallad med mozzarellaost :) Det blev godkänt av lillebror och då vet jag att alla andra tyckte att det var gott :) SUPERKUL! Sedan såg vi en film och när den slutade så blev jag och Samuel ensamma. Vi for ut och drog en ragg och sedan hem igen och dukade fram brieost och kex, dock somnade jag rätt fort, JÄVLA TRÅKMÅNS! Jag som brukade vara vaken dygnet runt kan inte ens vara vaken till kl 23 längre?!


Söndagmorgon var huuuuur bra som helst.. Först mys å solsidan i sängen. Tog en paus och gjode lite varmamackor och pizzamackor till frukost/lunch. Dock fick jag en hemsk huvudvärk och började må illa så jag la mig och vilade medan Samuel passade mackorna. Jag åt en innan jag somnade och 4 timmar senare då jag vaknade var huvudvärken borta och mackorna blev uppätna :p
Jag skickade ett sms till Malin om kaffe, vi var välkomna. Jag och Samuel åkte på affärn och köpte nå fikabröd och sedan hem till Malin och Adam där vi fick kaffe och en mysstund med Tova. Samuel blev såld, men vem blir inte det på den sötnosen!!
När det var dax för middag åkte vi därifrån och ner på affärn och handlade mat. Det blev kebab å strips till middag, gott!
Hann även rensa lite i garderoben igår, ut med sommarkläder å annat tjaffs!
Lilltrollet kom äntligen hem igår, gissa om jag mådde bra när han ville somna i mitt knä framför tvn och Samuel bredvid mig :) Vi såg lite tv, åt glass och mådde gott innan det var dax att lägga sig i sängen och se solsidan. Kan säga att jga var hel i går, dem jag älskar mest på jorden hade jag på varsin sida om mig, då kunde ja njuta på max!
Dock så vaknade liten i natt och hade ont i mage, var törstig, hungrig och allt. Men det fixade sig halv 5 i morse. Då ville grabben somna om igen. Jag ringde Gerhard i morse så han kom hem till oss och Kasper får vara hemma idag. Får hoppas att han inte blir sjuk igen..

Kan passa på att säga grattis till Helene som fyller år idag, grattis!

Nu får jag besök och då kan man faktistk vara social! :)

Puss å hej, längtar efter dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar