tisdag 29 maj 2012

Ensamt..

Igår va en relativt tung dag, men jag tog mig igenom den utan större bekymmer. Tanken slog mig att jag kanske skulle tänka mig för lite när jag reser mig osv. De gick ju suveränt i alla fall, jag som inte är van att tänka :p
När jag slutade kl 15 så åkte jag hem oh städade klart kök, v-rum å toaletten innan jag gjorde kaffe. Hjärtat var på ingång och jag satte mig ner med en kopp kaffe i soffan och väntade. Tillslut kom han så då blev det mys en stund innan jag åkte på jobbet igen. Hann se en utryckning medan jag var på jobbet också, rätt sjukt att det inträffar en utryckning nästa varje vecka då jag jobbar på busstationen :p
Hur som helst, det var dött på kvällen så när kl äntligen blev 18 så klappade jag igen och åkte hem till hjärtat. Honom hittade jag städandes i hundrummet, han är till och med söt när han städar :)
Vi röjde undan i garaget och körde skotern hem till Raimo, den fick liksom inte plats. Jag skulle behöva ett garage som är 3 ggr så stort :p
Vi tog in Doris en stund efter att vi hade kommit hem och visst är hon stor, det ser ut som att hon exploderar vilken sekund som helst. Tror att det är jag som är mest nervös faktiskt. Fatta, en massa lurvtussar i huset, huuuuur mysigt som helst ;)

I morse när hjärtat for var jag rätt trött, pussade på honom massor innan han åkte och jag somnade om. Vaknade av att han ringde mig, älskade älskling, han ville väcka mig ordentliget. Vi surrade på ett tag och sedan var han framme så det var dax att lägga på :( Det var bara för mig att stiga upp, dock råkade ja tvärslumra men vaknade bara några minuter efter. Då blev det full fart upp ur sängen. Skulle klä mig men insåg att tvätten inte var torr än, max panik. Jag som hade planerat allt, det blev inte riktigt som jag ville.
Kom på jobbet och låste upp och började med godset, då insåg jag att klockan inte ens var 7, de va ovanligt.. Nu sitter jag här med kaffe i handen och har just hällt i mig en påsa kakaomint. Känns otryggt eftersom att jag inte håller på att ha något kvar, men snart kanske man får 2 veckor.....?

Näää, nu blir det att vända lite papper en stund innan alla kommer och fikar,  känns som att jag behöver lite prat omkring mig innan jag somnar..

Puss å hej, jag längtar efter dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar