måndag 14 maj 2012

Regn..!

Åååååhej!
Vilken helg det har varit, massa barn och massa liv :) Hur mysigt som helst har vi haft det i helgen. Barnen har lärt känna nya vänner här i Sorsele och det är ju sååå himla roligt, alla behöver vi ju vänner. I helgen har vi inte gjort några större utsvävningar, hjärtat är inte så sugen på att köra bil på helgen och det kan jag ju förstå! Kör man minst 20 mil om dagen får man vara less på helgen ;) Hjärtat fixade i ordning barnens tv-rum där uppe så nu kan de spela och se film bäst de vill, och även vi kan ju de :)
Min tanke är att försöka fixa så mycket som möjligt där uppe i veckan medan hjärtat är på jobbet. Jag har ju några timmar på mig att dola på. Jag lär ju hålla min sysselsatt i alla fall. Måste bara införskaffa skruvar å såna grejjer, kanske hämta hem någon fler dammsugare å sånt. Det är ju lika bra att göra allt medan man har tid och ork!

I lördagskväll så var jag megatrött, och då menar jag verkligen det. Jag höll på att somna i soffan då min goda vän Therese hörde av sig. Jag bjöd hem henne och vi tog ett glas vin och surrade, 1000 frågor till Samuel och jag tyckte att han klarade det galant. Inte varje dag det händer kanske och eftersom att han fortfarande är kvar så blev han då inte skrämd ;)
Mitt nya liv skulle börja idag men jag tror att det får vänta, tanken var att jag skulle cykla till jobbet men regnet gjorde mig väldigt otaggad. Får se om det kanske slutar regna till kvällen så man kan ta en långpromenad istället, annars måste jag väl införskaffa mig nå regnkläder... Hade ju inte tänkt att mina nya brallor ska "sitta åt" så värst mycket, lagom är bäst :)

Jag kan ju meddela att jag inte alls var sugen på att stiga upp i morse, hade hellre legat kvar i sängen och myst, det är min tanke på torsdag, då stiger jag inte upp förrän hjärtat ska upp, sådeså!
Funderar på vad man skulle ha hittat på den dagen, inte för att jag är dålig på att slå ihjäl tiden men de vore skojj om man kunde planera något som gick att följa :p
Nämen, nu är det dax för första kaffekoppen tror jag. Det luktar ljuvligt från fikarummet, mmmm!

Puss å hej, jag tycker om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar